Om os

På Løsning Skole er vores vision, at vi i samarbejde med forældrene vil udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, som de kan. I hverdagen på skolen, er det værdierne Respekt, Engagement og Trivsel, der er vores fundament og pejlemærke.

Vi har ca. 440 elever i 0. – 9. årgang, heraf ca. 65 elever i skolens specialafdeling. Vi modtager elever fra Løsning skoledistrikt og tre fødeskoler; Korning, Ølsted og Øster Snede skoler.

Vi er profilskole for innovation og entreprenørskab, hvilket betyder, at vi målrettet arbejder for at styrke elevernes kompetencer inden for kreativitet, innovation og iværksætteri. Vi deltager i Program for læringsledelse, der er et udviklingsprogram med fokus på forskningsinformeret, målstyret skole- og kompetenceudvikling. I den forbindelse arbejder vi i kommende skoleår særligt med sproglig indsats og gode relationer. Vi anvender Min Uddannelse i planlægning, afvikling og evaluering af undervisningen.

Løsning Skole ligger i Hedensted Kommune, der er en vækstorienteret landkommune, med fokus på forankring i de enkelte lokalsamfund. Vi vægter dialogen og det lokale initiativ højt. I Hedensted Kommune er borgerne derfor tæt på demokratiet, fritidslivet og den kommunale service.